مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

شکار و صید حیوانات چه مجازاتی دارد

شکار و صید حیوانات جرم محسوب می شود و برای مجرم، مجازاتی از قبیل حبس یا جزای نقدی در نظر گرفته شده است.در مقاله زیر راجع به معانی شکار و صید به صورت جداگانه و مجازات تعیین شده برای آن می پردازیم.

image


                                         شکار و صید حیوانات چه مجازاتی دارد


شکار و صید حیوانات جرم محسوب می شود و برای مجرم، مجازاتی از قبیل حبس یا جزای نقدی در نظر گرفته شده است.در مقاله زیر راجع به معانی شکار و صید به صورت جداگانه و مجازات تعیین شده برای آن می پردازیم.

شکار چیست؟

منظور از شکار، گرفتن حیوان به طرقی مثل تیر انداختن به سوی آن است

صید چیست؟

منظور از صید، گرفتن حیوان با استفاده از وسایلی مثل دام یا تور ماهیگیری و نظایر آنهاست.

مجازات تعیین شده برای شکار و صید حیوانات وحشی و غیر وحشی:

هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده بنماید به حبس از ۳ ماه تا ۳ سال و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد. هر دو این اعمال با فعل مثبت ارتكاب می یابند و تفاوتی نمی کند که حیوان زنده گرفته شده یا کشته شود. چنانچه کسی که شکار غیرمجاز می نماید مرتکب قاچاق آن نیز شود مرتکب دو جرم مختلف شده است؛ یکی صید غیرمجاز و دیگر قاچاق حیوان حفاظت شده که در هر دو مورد اداره حفاظت محیط زیست و اداره گمرک می توانند به عنوان شاکی مسئله را تعقیب نماید.

طبق ماده 358 - هرگاه حيواني به كسي حمله كند و آن شخص بعنوان دفاع از خود به مقدار لازم او را دفع نمايد و همين دفاع موجب مردن يا آسيب ديدن آن حيوان شود ، شخص دفع كننده ضامن نمي باشد و همچنين اگر آن حيوان را از هجوم به نفس يا مال محترم بعنوان دفاع به مقدار لازم بازدارد و همين كار موجب تلف و يا آسيب او شود عهده دار نخواهد بود .ولی اگر بیش از مقدار به او آسیب برساند، شخص آسیب رساننده ضامن می باشد.

و طبق ماده 679 - هر كس به عمد و بدون ضرورت حيوان حلال گوشت متعلق به ديگري يا حيواناتي كه شكار آنها توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بكشد يا مسموم يا تلف يا ناقص كند به حبس از 91 روز تا 6 ماه يا جزاي نقدي محکوم خواهد شد.

 برای اخذ مشاوره با وکیل حرفه ای، آشنا با قوانین جدید و همچنین پیگیری روند اجرای حکم با شماره 02122522540تماس بگیرید و یا از طریق  نصب اپلیکیشن ساوا به صورت مستقیم از سایت ( https://savaapp.com/#download_app_footer_sava ) و یا از طریق مارکت های مجازی ( گوگل پلی، بازار، مایکت و سیب چه ) برای مشاوره حضوری،تلفنی و آنلاین اقدام کنید.

 

منتشر شده در 14 بهمن 1401
دسته‌ها: اخبار
برچسب‌ها: وکیل

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: