مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

مشاوره حقوقی ثبت اسناد

اهمیت مشاوره حقوقی در امور ثبتی یا مشاوره حقوقی ثبت اسناد برای کسانی که دارای پرونده ها و مشکلات ثبتی می باشند برکسی پوشیده نیست. اطلاع و آگاهی عمومی از حقوق ثبت اسناد و املاک، باعث...

image

اهمیت مشاوره حقوقی در امور ثبتی یا مشاوره حقوقی ثبت اسناد برای کسانی که دارای پرونده ها و مشکلات ثبتی می باشند برکسی پوشیده نیست. اطلاع و آگاهی عمومی از حقوق ثبت اسناد و املاک، باعث جلوگیری از طرح دعاوی غیرمهم ثبتی می شود. ثبت ملک و صدور سند مالکیت برای ملک، دیگران را از تعرض به آن ملک، باز می دارد؛ البته به شرط آنکه ثبت ملک براساس قانون و مقررات و با رعایت قواعد شکلی و ماهیتی، انجام شده باشد و گرنه ثبت ملک، متزلزل و قابل خدشه می باشد. مواد مهمی از قانون ثبت اسناد و املاک، وجود دارد که عدم آگاهی از آن می تواند موجب ضایع شدن حقوق افراد شود.

مشاوره حقوقی ثبت اسناد - مشاوره حقوقی در امور ثبتی

هم اکنون برای انجام هر کاری، پیش از هرچیزی باید به ثبت آن در اداره امور مربوطه پرداخت. در حالت کلی امور ثبتی، توسط قانون گذاران سازمان ثبت اسناد کشور انجام می شود. با توجه به دشوار بودن پروسه ثبت، بسیاری از افراد با مشکلات قانونی عدیده ای روبرو می شوند. استفاده از مشاوره امور ثبتی باعث می شود تا با رفع موانع قانونی، از طولانی شدن پروسه ثبت جلوگیری شود.

برای مشاوره حقوقی تلفنی با ساوا اپ در ارتباط باشید و با وکلای پایه یک دادگستری در این زمینه صحبت کنید. 

سازمان ثبت اسناد و املاک چیست؟

این سازمان دولتی مکانی برای ثبت معاملات و املاک، ثبت شرکت و دارایی افراد در ایران بوده که با هدف جلوگیری از تنظیم اسناد عادی به وجود آمده است. ثبت اسناد مطابق قانون اختیاری است مگر این که عقود و معاملات انجام شده در خصوص عین یا منافع املاکی باشد که قبلاً در دفتر املاک مورد ثبت واقع شده؛ همینطور همه معاملات راجع به حقوقی که قبلاً در دفتر املاک مورد ثبت واقع شده از نظر ثبت سند اجباری محسوب می شود.

مراجع صالح به رسیدگی امور ثبت و مصادیق آن

مسائل مربوط به ثبت گسترده است و مراجع قضایی رسیدگی به این موارد امکان دارد یکسان نباشد و وکیل ثبت در این خصوص می تواند مشاوره تخصصی و درستی به شما بدهد تا از طرح دعوای نادرست و قرار عدم استماع دعوا در دادگاه جلوگیری کند.

اختلافاتی که صلاحیت رسیدگی به آن ها به دادگاه عمومی داده شده

صلاحیت این محاکم در قانون ثبت آورده شده؛ از جمله این دعاوی می توانیم به دعاوی که به ثبت املاک و مصادیق آن ارتباط دارند، دعاوی مربوط به ثبت، ابطال و اصلاح سند و دعاوی مربوط به اجرای اسناد رسمی اشاره کنیم.

اختلافاتی که صلاحیت رسیدگی به آن ها به هیات نظارت داده شده

مرجع رسیدگی به آرای هیات نظارت

مطابق ماده 25 مکرر قانون ثبت اسناد و املاک مرجعی که به اعتراضات وارده در خصوص آرا صادره از هیات نظارت رسیدگی می کند را شورای عالی ثبت می داند که این شورا خود دارای دو شعبه است:

شورای عالی ثبت هم در مواردی به اختلافات و مسائل مطرح در خصوص ثبت رسیدگی می کند و این هیات مطابق آن چه که در قانون ثبت آمده صرفاً به عنوان مرجع تجدیدنظر نسبت به احکام صادره از هیات نظارت است.

دعاوی ثبت و اسناد

وکیل ثبت اسناد و املاک بیان می دارد که حوزه دعاوی مربوط به ثبت بسیار گسترده می باشند که به بعضی از پر اهمیت ترین آن ها که هم اکنون در ایران بسیار مطرح می شوند اشاره خواهیم کرد؛ همینطور در خصوص بحث دعاوی ثبت می توانید به مقاله وکیل ملکی هم مراجعه کنید.

وقتی در خصوص ثبت یک ملک اعتراضی وجود داشته باشد به این معنا که ملکی که متعلق به شما است به نام دیگری ثبت شده باشد در این حالت در صورتی که شما مدارک لازم در خصوص احراز مالکیت خود را داشته باشید می توانید به راحتی در خصوص ثبت ملک به نام خود اقدامات لازم را انجام دهید و به کمک وکیل ثبت اسناد ملک را به نام خود ثبت کنید.

یکی دیگر از دعاوی که هم اکنون مطرح می شده و ماهیت کیفری هم دارد بحث معامله معارض است به این حالت که فردی ملکی را خریداری کرده و ملک خریداری شده او توسط مالک سابق به فرد دیگری هم فروخته شده در این جا فردی که ملک را خریداری کرده و مالک اول محسوب می شود می تواند نسبت به فروش مال به دیگری شکایت کند و در این راستا از وکیل ثبت یاری بگیرد.

اعتراض در خصوص بحث سهم مشا و افراز به شکلی بوده که می تواند ناشی از اختلافات فی مابین شرکا و یا وراث باشد و یا این که دفتر ثبت در زمینه های مربوط به افراز ملک اشتباهی کند و به سبب این اشتباه افراد ذی نفع نتوانند به حق درست و قانونی خود دست بیابند و از این را متحمل خسارات فراوانی شوند از این را وکیل ثبت بسیار می تواند کمک دهنده خوبی باشد. وکیل ثبت اسناد و املاک در بحث اعتراضاتی که در خصوص سهم مشاعی و افراز وجود دارد می تواند به شما کمک کمک کند.

از آن جایی که بحث ابطال سند در حوزه رسمی مطرح است از این را درخواست برای ابطال آن نیازمند تشریفات قانونی خاصی بوده و باید به دادگاه های صالح مراجعه کرده و دادگاه پس از بررسی های لازم و تحقیق به روی مدارک ارائه شده توسط وکیل ثبت اسناد، پرونده را به سازمان ثبت اسناد و املاک فرستاده و در صورت عدم نقض پرونده سند رسمی به در خواست خواهان ابطال می شود.

 

مشاوره رایگان ثبت اسناد
مشاور ثبت اسناد و املاک
مشاوره دفتر ثبت اسناد
وکیل ثبت اسناد و املاک
سوال از دفترخانه
کارشناس ثبت اسناد و املاک
شماره موبایل دفتر اسناد رسمی
دفتر اسناد رسمی شبانه روزی در تهران

 

جهت ثبت درخواست مشاوره حقوقی یا مشاوره حقوقی کیفری با کارشناسان و وکلای پایه یک دادگستری با ساوا اپ تماس بگیرید تا به همه سوالات شما در مسائل حقوقی و کیفری پاسخ دهیم. جهت رعایت حال شما در همه شرایط، دارای خدمات مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین می باشیم.

منتشر شده در 28 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: