مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل مالکیت معنوی

برای اینكه بدانیم مالکیت معنوی چیست باید در ابتدا تعریفی ساده و جامع از این مفهوم ارائه دهیم كه عبارت هستند از حقی كه برای هر فرد خلاق، هنرمند و ایده پرداز به واسطه چیزی كه خلق کرده و از فکر او ناشی شده است...

image

وکیل مالکیت معنوی کیست؟ برای اینكه بدانیم مالکیت معنوی چیست باید در ابتدا تعریفی ساده و جامع از این مفهوم ارائه دهیم كه عبارت هستند از حقی كه برای هر فرد خلاق، هنرمند و ایده پرداز به واسطه چیزی كه خلق کرده و از فکر او ناشی شده است وجود دارد؛ یا به عبارت بهتر می توان گفت:” مالکیت معنوی به حق و حقوقی اطلاق می شود كه یک اثر خلاقانه، یک نوآوری و یک اعتبار کسب و کار را از مخاطرات پیش رو حفاظت می کند.

به عنوان مثال طراحان به واسطه ایده پردازی و خلاقیتشان و نویسنده گان به خاطر اثری كه خلق کرده اند بر ایده و اثر خود حق دارند كه این حق مالکیت فکری نام گرفته است، در حقیقت اموال فکری از اموال منقول می باشند كه متضمن ابتکار و تخیل می باشند و معمولاً به عنوان «آفریده های فکری» شناخته می شوند. کپی رایت، علائم تجاری، اسرار تجاری و حق اختراع ها از اقسام مالکیت فکری می باشند.

حقوق مالکیت فکری این دسته از فعالیت ها، ایده ها، طراحی ها و.. را كه در ظاهر جنبه مادی ندارد مورد حمایت خود قرار می دهد تا به نوعی هم موجب پیشرفت علم و انگیزه در جامعه باشد و هم حق و حقوق افراد خالق آثار را مد نظر قرار دهد.

قانون مالکیت معنوی در ایران

حال این پرسش مطرح می شود كه قانون مالکیت معنوی در ایران چیست؟ آیا قوانین ایران جایگاهی برای احقاق این حق درنظر گرفته اند یا خیر؟ در این خصوص باید بیان داشت كه از دیرباز مسئله ی مالکیت فکری مورد توجه قرار داشته است، «قانون ثبت علائم و اختراعات» مصوب ۱۳۱۰ و آئین نامه اصلاحی آن مصوب ۱۳۳۸ به حق مخترع و مالکیت فکری در حوزه صنعت و تجارت می پردازند.

پیمان بین المللی معروف به « اتحادیه پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی و تجارتی و کشاورزی » مصوب ۱۸۸۳، كه ایران در سال ۱۳۳۷ به آن ملحق شده، از دیگر اسناد قانونی ایران در این زمینه است. در زمینه حق مؤلف و هنرمند هم قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۸ و آئین نامه اجرائی آن مصوب ۱۳۵۰ در کنار «قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی» مصوب ۱۳۵۲ از منابع قانونی در حقوق ایران در این زمینه است. تصویب قانـــون حمایت از نشانه های جغرافیایــــی کالا و آئین نامه مربوط، از سوی دیگر تصویب قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی، علائم تجارتی و آئین نامه اجرائی مربوط نمونه هایی از تلاش های انجام گرفته برای قانونمند تر کردن مفهوم مالکیت فکری در ایران است.

موضوع دیگری كه به نظر می رسد باید با آن آشنا شد نحوه ثبت اختراعات در ایران است، متقاضیان ثبت اختراعات قادر هستند با مراجعه به سامانه مالکیت معنوی اختراعات به ثبت اختراع بپردازند. برای توضیحی مختصر از فرآیند ثبت اختراع باید بیان داشت ارائه اظهارنامه برای ثبت اختراع تنها به شکل الکترونیک و از طریق ورود به حساب کاربری امکان پذیر است.

برای ثبت درخواست خود جهت وکالت توسط وکیل پایه یک دادگستری با ساوا اپ در ارتباط باشید، ساوا اپ با ارائه خدمات وکالت و امکان ثبت درخواست وکیل توسط شما به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین در تلاش است جهت برنده شدن شما در دعاوی مختلف با سرعت بالا قدم بردارد.

اظهارنامه اختراع

هر اظهارنامه اختراع استوار به مستنداتِ زیر می باشد:

ضمائم مذکور باید به صورت فایل های جداگانه آماده و ذخیره شوند تا زمان تنظیم اظهارنامه اختراع بارگذاری گردند. موارد ذکر شده کلیتی از چگونگی ثبت اختراع در سامانه ی مرکز مالکیت معنوی بود.

در آخر بحث باید بیان داشت كه با توجه به تحولات پیرامون زنگی انسان ها و نقش اینترنت و ابزار های دیجیتال در زندگی حقوق مالکیت معنوی نقشی پر رنگ تر از گذشته به خود گرفته است، نقش غیرقابل انکار حقوق مالکیت فکری در تحوالت صنعتی و تجاری، باعث شده این موضوعات وارد نظام های حقوقی کشورها شود و حجم قابل توجهی از قوانین ومقررات، به آن اختصاص یابد.

موسسه وکلای ساوا اپ با اختصاص دپارتمانی با نام کارگروه مالکیت معنوی، با بهره گیری از مشاوران و وکلای مجرب در این زمینه آماده ی پاسخگویی به پرسش ها، چالش های حقوقی شما عزیزان پیرامون مسائل مربوط به ثبت اختراعات، ثبت برند و هر چالش حقوقی مربوط به حقوق مالکیت معنویست.

شما عزیزان می توانید به صورت حضوری و یا برخط از مشاوره تخصصی وکلا و مشاورین ما در این زمینه بهره مند شوید. دپارتمان مالکیت معنوی ساوا اپ همه روزه آماده پاسخگویی به پرسش های شما عزیزان و خدمت رسانی به شرکت ها و افرادی كه قصد ثبت علائم تجاری خود و.. را دارند است پس با ما در ارتباط باشید.

ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی - بهترین وکیل کیفری را در اختیار دارد و آماده همکاری با شما و قبول پرونده های شما خواهد بود، درخواست خود را ثبت کنید تا به بهترین شکل، از طریق کارشناسان جزئیات بیشتر را دریافت کنید.

منتشر شده در 08 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: