مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل سربازی و نظام وظیفه

سربازانی كه طبق قانون مشمول خدمت سربازی شده اند باید تا حدودی با قوانین آن آشنایی داشته باشند. رفتن به سربازی، شرایط خاص خود را دارد كه اصلی ترین شرط آن، رسیدن پسران به سن قانونی خدمت نظام وظیفه یعنی همان هیجده سال است...

image

 

وکیل سربازی و نظام وظیفه

سربازانی كه طبق قانون مشمول خدمت سربازی شده اند باید تا حدودی با قوانین آن آشنایی داشته باشند. رفتن به سربازی، شرایط خاص خود را دارد كه اصلی ترین شرط آن، رسیدن پسران به سن قانونی خدمت نظام وظیفه یعنی همان هیجده سال است. سربازان نظام وظیفه به دنبال راهی برای رهایی از خدمت سربازی بوده و از شرایطی مانند تحصیل، بیماری و یا کفالت، استفاده کرده تا بطور دائم یا موقت، از رفتن به سربازی معاف شوند.

 

 

اما آیا معافیت از سربازی و خرید خدمت سربازی آسان است یا پروسه ای طولانی و پیچیده دارد؟  علاوه بر خرید خدمت سربازی كه جزو موضوعات مهم و اساسی برای مشمولین به شمار می رود، مواردی مانند مقررات مربوط به سربازان فراری و مجازاتی كه در قانون برای آن ها تعریف شده است، در مشاوره حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد.

برای ثبت درخواست خود جهت وکالت توسط وکیل پایه یک دادگستری با ساوا اپ در ارتباط باشید، ساوا اپ با ارائه خدمات وکالت و امکان ثبت درخواست وکیل توسط شما به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین در تلاش است جهت برنده شدن شما در دعاوی مختلف با سرعت بالا قدم بردارد.

آیا وکیل میتواند کارهای اعزام به خدمت سربازی شخصی را در مرحله اولیه انجام بدهد؟

 

وکیل سربازی برای کیست؟

وکیل برای خرید سربازی فردی است كه در امور و قوانین خدمت سربازی مسلط است. این وکیل در زمینه های معافیت و کسری خدمت، امریه و… می توانید به متقاضی مشاوره دهد و بهترین راه حل را به او ارائه کند.

وکیل سربازی وکیلی هست كه علم و تخصص کافی در زمینه نظام وظیفه داشته باشد و فردی را كه قادر به ارائه خدمت نظامی نمی باشد یاری کند تا در چارچوب و مقررات تصویب شده از خدمت وظیفه عمومی یا خدمت رزم معاف شود. این تخصص جز در سایه علم اندوزی و کسب تجربه در پرونده های مشابه میسر نبوده و می تواند تأثیر به سزایی در دو سال از زندگی فرد ذکور به جای گذارد.

 

وکیل برای سربازی جهت معافیت پزشکی

یکی از انواع معافیت ها برای سربازان، معافیت پزشکی است. در صورتی كه فرد توان و سلامتی جسمی و روانی مصرح در آئین نامه معاینه و معافیت های پزشکی مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی مصوب سال "هزار و سیصد و نود و سه" هیأت وچرا كهن را نداشته باشد حسب مورد معاف از خدمت، معاف از خدمات رزمی، معاف از خدمات سنگین، معافیت های دائم یا موقت برخوردار می شوند.
احراز این ضعف ها یا نقصان ها با شورای های پزشکی می باشد كه از پزشکان حرفه ای و امین در هر یک از حوزه های تخصصی پزشکی تشکیل شده است. و در صورتیكه شورای موصوف توانایی و سلامتی جسمی یا روانی مشمول را مطابق با هر یک از معافیت های مذکور تشخیص دهند ایشان را از خدمت یا رزم معاف می کنند.

 

معافیت کفالت توسط وکیل برای سربازی

معافیت کفالت سربازی به افرادی كه به علت بیماری یا از دست دادن سرپرست خانواده خود امکان اعزام به خدمت و دوری از خانواده خود را نداشته باشند، تعلق می گیرد. این افراد بسته به نوع معافیت درخواستی خود قادر هستند با تشخیص شورای پزشکی نظام وظیفه و کارشناس این سازمان، کارت معافیت خود را دریافت کنند. البته باید توجه کنید كه معافیت کفالت شامل موارد متفاوتی می شود كه هر کدام از این موارد هم قوانین مشخصی برای خود دارند.

 

عمده ترین نوع معافیت های کفالت را می توان به موارد ذیل تقسیم کرد:

معافیت کفالت پدر مسن – معافیت کفالت پدر از کار افتاده – معافیت کفالت مادر – کفالت خواهر – کفالت برادر صغیر کوچکتر از ۱۸ سال – کفالت برادر نیازمند مراقبت
همانطور كه بیان شد، هر کدام از انواع کفالت ذکر شده در بالا، شرایط و ضوابط خاص خود را دارند و افراد مشمول خدمت سربازی، تنها در صورت داشتن شرایطی اختصاصی آن، قادر هستند معافیت سربازی کفالت بگیرند.

اگرچه برای دریافت معافیت خود باید اقدامات و مراحل زیادی را پشت سر بگذارید، اما در صورت برخورداری از شرایط لازم، فرد مشمول لازم نیست نگران باشد. صرفاً کافیست در صورت داشتن هر کدام از شرایط، با مراجعه به یک مشاور حقوقی حرفه ای از همه ضوابط و شرایط معافیت پزشکی آگاه شویده و از اتلاف زمان و انرژی خود جلوگیری کند.

 

معافیت بنیاد ملی نخبگان

مشمولانی كه دارای رتبه های برتر المپیاد ها، کنکور سراسری، مسابقات کشوری و بین المللی در زمینه های علمی، پژوهشی هنری و قرآن و هم دیگر مشمولانی كه دارای اختراع و … می باشند، قادر هستند با کمک شرایط نخبگی برای معافیت سربازی از تسهیلات ویژه سازمان نظام وظیفه عمومی برای نخبگان بهره مند گردند.
معافیت نخبگان از خدمت سربازی به صورت گذراندن دوران خدمت با انجام تحقیقات و پژوهش های علمی بوده كه حدود یک سال طول می کشد. موضوعات پژوهش ها توسط ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می شود. ضمن این كه نخبگان دوران آموزشی کوتاه تری هم خواهند داشت.

 

معافیت تحصیلی

این نوع معافیت از آن دسته معافیت ها وجود دارد كه چندگاهه است یعنی کسانی كه در حال تحصیل و درس خواندن می باشند اعم از دانش آموزان و دانشجویان، تا وقتی تحصیل می کنند از خدمت نظام وظیفه عمومی معاف می باشند.

از جمله مواردی كه می توان از وکیل خدمت سربازی مشاوره گرفت عبارت است از:

 

خرید خدمت سربازی با وکیل سربازی

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی كه در مشاوره حقوقی خدمت نظام وظیفه پرسیده می شود، درباره نحوه خرید خدمت سربازی است. خرید خدمت سربازی جزو موضوعاتی است كه هرساله مورد بحث قرار می گیرد و مباحث ضد و نقیضی هم در این زمینه مطرح می شود.
همواره این سوال برای مشمول است كه آیا قادر هستند کل دوران خدمت خود را باز خرید کنند یا نه. به صورت کلی می توان گفت كه امکان خرید خدمت سربازی همه ساله فراهم نیست و اگر مجوز آن از سوی ستاد کل نیروهای مسلح صادر شود، به متقاضیان این امکان را می دهد كه اقدام به باز خرید خدمت کنند. مجوز خرید خدمت سربازی زمانی صادر می شود كه ستاد کل نیروهای مسلح، کمبود نیروی سرباز را احساس نکند و در این صورت به صورت محدود عده ای قادر هستند برای خرید خدمت نظام وظیفه اقدام کنند.

 

شرایط خرید سربازی برای افراد مقیم خارج از کشور

از سال "هزار و سیصد و هشتاد و سه" به بعد خرید خدمت سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور كه قصد ورود به ایران را داشتند، از نان شب هم واجب تر شد. آن ها برای این كه بتوانند در کشور اقامت داشته باشند دو راه داشتند یا باید بعد از ورود به ایران خودشان را معرفی می کردند و به مدت دو سال خدمت مقدس سربازی را تجربه کنند، یا باید پول داشته باشند و این خدمت مقدس را خریداری کنند.
از شانس خوش همه ما، در سال "هزار و سیصد و نود و هفت" طرح خرید خدمت سربازی لغو شد و بعد از لغو این طرح، برای این كه دانشجویان و ایرانیان مقیم خارج از کشور بتوانند وارد ایران شوند، شرایطی برای آنان در نظر گرفته شد؛

از جمله این شرایط عبارت است از:

1.اینكه باید حداقل سه سال مقیم خارج از کشور باشند
2. حداکثر دوبار در سال و مجموعاً سه ماه داخل ایران می توانستند باشند؛ در غیر این صورت باید نسبت به انجام خدمت سربازی خودشان اقدام کنند.

 

ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی - بهترین وکیل کیفری را در اختیار دارد و آماده همکاری با شما و قبول پرونده های شما خواهد بود، درخواست خود را ثبت کنید تا به بهترین شکل، از طریق کارشناسان جزئیات بیشتر را دریافت کنید.

منتشر شده در 08 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: