مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل جرایم علیه امنیت کشور

محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آن ها است، به نحوی كه باعث ناامنی در محیط شود. هرگاه کسی با انگیزه شخصی به سوی یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد و عمل او جنبه عمومی نداشته باشد...

image

وکیل جرایم علیه امنیت کشور کیست؟ وکیل جرایم علیه امنیت کشور چه کارکردی دارد؟ حوزه کاری وکیل جرایم علیه امنیت کشور چیست؟ وکیل جرایم علیه امنیت کشور چگونه می تواند به ما کمک کند تا نتایج نسبتا خوبی را در جریان پرونده های خود به دست آوریم؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور را پیدا کنیم؟ مهمترین ویژگی های یک وکیل جرایم علیه امنیت کشور چیست؟ بهترین وکیل جرایم علیه امنیت کشور کیست؟

وکیل جرایم علیه امنیت کشور کسی است كه با یکی از مهمترین مفاهیم قانونی سر و کار دارد. امنیت اجتماعی یکی از مهمترین ارکان های هر جامعه و کشوری محسوب می شود. پس کاملا طبیعی است كه در قانون هر کشوری قوانینی برای حفظ امنیت عمومی کشور تدوین شده باشد. از این رو در قوانین ایران هم توجه مهمی به امنیت عمومی کشور شده است و با هر کسی كه بخواهد به نحوی این امنیت را زیر سوال ببرد مقابله شده است. درحقیقت می توان گفت كه جرم اختلال در امنیت عمومی یکی از سنگین ترین جرایم در هر قانون از جمله قانون ایران محسوب می شود. در ایران هم حتی مجازات اعدام برای بعضی از این جرایم در نظر گرفته شده است.

برای ثبت درخواست خود جهت وکالت توسط وکیل پایه یک دادگستری با ساوا اپ در ارتباط باشید، ساوا اپ با ارائه خدمات وکالت و امکان ثبت درخواست وکیل توسط شما به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین در تلاش است جهت برنده شدن شما در دعاوی مختلف با سرعت بالا قدم بردارد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را چگونه باید بشناسیم؟

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را می توان از راه های مختلفی شناسایی کرد و جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد. وکیل جرایم علیه امنیت کشور یکی از وکلای پایه یک دادگستری است كه سالهای زیادی را در زمینه پرونده های مختلفی فعالیت کرده است و همین موضوع موجب شده است تا بتواند انواع پرونده هایی را كه در این حوزه مطرح می شوند را به نحو احسن به نتیجه برساند و شرایط خوبی را برای کسانی كه درگیر چنین مشکلاتی می باشند را بوجود آورد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را باید با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی كه دارد به خوبی مورد بررسی و شناسایی قرار داد تا بتوان تعداد زیادی ازمسائل و موارد پرونده های خود را به او واگذار کرد. وکیل جرایم علیه امنیت کشور با تکیه بر توانایی ها و تخصص هایی كه دارد می تواند د رابتدا پرونده های مختلف را شناسایی و مورد پیگیری قرار دهد و سپس آن ها را از طریق راه های قانونی در دادگاه مورد پیگیری قرار دهد تا راه حل های قانونی مناسب برای احقاق حقوق موکلان خود پیدا کند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور حرفه ای باید دارای رزومه کاری نسبتا خوبی باشد تا بتواند با تکیه بر این مباحث قانونی از تضییع حقوق موکل خود جلوگیری کند. وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند استنادات قانونی و مدارک معتبری را تهیه کند تا جریان دادرسی پرونده های مختلف را پیش ببرد و این مباحث حقوقی را به نحو احسن مدیریت کند. بعضی از افراد درباره وکیل جرایم علیه امنیت کشور اطلاعاتی در دست ندارند كه باید در چنین مواقعی در جلسات مشاوره حقوقی با او شرکت کنند تا بتوانند اطلاعات نسبتا کاملی را در مورد او به دست آورند و جریان دادرسی پرونده های خود را با اطمینان کامل به او بسپارند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور به صورت کلی تعداد پرونده های بسیار زیادی را به نتیجه رسانده است و با آن ها اشنایی دارد و همین موضوع موجب می شود تا بتواند جریان پرونده های مختلف در این حوزه را با بهترین نحو ممکن با استنادات قانونی و حقوقی در جریان قضایی پیگیری کند. وکیل جرایم علیه امنیت کشور علاوه بر این كه در رشته حقوق تحصیل کرده است دارای تخصص و مهارت در حوزه جنایات علیه امنیت کشور است و به خوبی می داند كه جریان دادرسی این پرونده ها چگونه باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند تا دارای نتایج نسبتا مناسبی باشند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور؛ یک وکیل حرفه ای کیفری

وکیل جرایم علیه امنیت کشور را در قانون یک وکیل کیفری می دانند. در صورتی كه بخواهیم ساده تر بیان کنیم وکیل جرایم علیه امنیت کشور در بستر قوانین کیفری فعالیت می کند. اما قوانین کیفری چیست؟ یک وکیل جرایم علیه امنیت کشور كه در حوزه قوانین کیفری فعالیت می کند چه تفاوتی با سایر وکلا در حوزه حقوقی دارد؟ این ها مهمترین سوالاتی است كه باید به آن ها پاسخ دهیم.

قانون از دو بخش مهم کیفری و حقوقی تشکیل شده است. به بیان ساده تر هر چیزی كه در قانون وجود دارد و قانون گذار بیان کرده تحت عنوان یکی از دو مجموعه حقوقی یا کیفری تعریف می شود. حقوقی آن بخش از قانون است كه به حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. درحقیقت در این بخش از قانون، قانون گذار تلاش کرده حقوق هر فرد و چارچوب های مربوط به او در موقعیت های مختلف را مشخص کند و روش های رسیدن به آن ها را بیان کند. درحقیقت در این بخش، قانون سعی می کند روابط هر انسان با سایر مفاهیم اجتماعی را مورد بررسی قرار دهد و آن ها را تنظیم کند. در این بخش از قانون کسی مجرم شناخته نمی شود. بلكه در نهایت از مفاهیم تخلف و جریمه استفاده می شود.

اما درباره قوانین کیفری مانند قوانینی كه حوزه کاری وکیل جرایم علیه امنیت کشور محسوب می شود داستان به شکل دیگری رقم می خورد. درحقیقت در بخش کیفری قوانین به صورت اختصاصی به مفهوم جرم می پردازند. در این بخش از قوانین مشخص می شود كه چه کارهایی جرم محسوب می شود و چه افرادی را می توانیم مجرم بدانیم. پس در این جا با مفاهیم مهمی مانند جرم، مجازات، جانی، مجرم و جنایت رو به رو هستیم.

نکته بسیار مهمی كه درباره قوانین کیفری وجود دارد این است كه در این بخش از قوانین اساسی برای جان یا مال افراد تصمیم گیری می شود. به صورت مثال می توان در این دادگاه ها مشخص کرد كه آیا یک فرد امکان زنده ماندن دارد یا خیر و یا این فرد تا چه اندازه باید مجازات نقدی پرداخت کند. همین موضوع اهمیت قوانین کیفری را افزایش داده است. چرا كه می تواند در همه بخش های زندگی یک فرد تاثیرگذار باشد. همین موضوع کافی است تا بیشتر اهمیت کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور را بدانیم.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و ویژگی های او

اولین و مهمترین ویژگی وکیل جرایم علیه امنیت کشور آن است كه این وکیل حرفه ای دارای اطلاعات بسیار زیادی است كه می تواند با کمک آن ها وکالت پرونده های مختلف را بر عهده گیرند و جریان این پرونده ها ا به نحوی صحیح مورد بررسی قرار دهند. دقت داشته باشید تعداد زیادی ازمردم حتی کسانی كه دارای تحصیلات نسبتا پیشرفته ای می باشند هم اطلاعات کافی درباره قوانین جرایم علیه کشور ندارند و نمی دانند كه این مباحث حقوقی شامل چه مواردی می شوند. همین موضوع موجب شده است تا وکیل جرایم علیه امنیت کشور سعی کند تا با تکیه بر دانش حقوقی كه دارد، قوانین حقوق مختلف در این حوزه را برای افراد توضیح دهد و ان ها را راهنمایی کند تا پرونده خود را با پیشرفت نسبتا خوبی روبرو کنند.

از دیگر ویژگی های وکیل جرایم علیه امنیت کشور كه می توان درباره آن توضیح داد آن است كه این فرد حرفه ای و حرفه ای دارای توانایی وکالت است. وقتی درباره وکالت پرونده های مختلف صحبت می کنیم منظورمان ان است كه وکیل جرایم علیه امنیت کشور علاوه بر آن كه دارای اطلاعات کافی حقوقی است دارای توانایی عملی برای به کار بردن این مفاد قانونی در جریان دادرسی است.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور دارای توانایی ارسال دادخواست بررسی مجدد است و می تواند حتی بعد از صدور حکم هم موضوع را مجددا بررسی کند تا به نتایج قانونی صحیحی دست پیدا کند و از به هدر رفتن زمان و هزینه موکلان خود جلوگیری کند و برای احقاق حقوق آن ها از تخصص و مهارت های بسیار خوبی استفاده می کند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند همه اسناد حقوقی لازم را در چارچوب های قانونی به بهترین نحو ممکن آماده کند و از اطاله دادرسی جلوگیری کنند. کسانی كه به سراغ وکیل جرایم علیه امنیت کشور می روند قادر هستند حتی بدون انعقاد قرارداد وکالت هم تالیف انواع اسناد حقوقی خود را به این فرد حرفه ای و حرفه ای بسپارند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند در جلسات مشاوره حقوقی كه تشکیل می دهد همه قوانین و قواعد حقوقی را با زبانی ساده برای موکلان و همه مراجعان خود توضیح دهد و ان ها را راهنمایی کند تا شرایط نسبتا خوبی را تجربه کنند و دیگر پرونده های آنان به علت عدم توانایی تهیه سند حقوقی دچار اطاله نشود. اطاله دادرسی یا همان اطناب دادرسی موجب می شود تا جریان پرونده به کندی پیش رود و به علت کند بودن این روند، هزینه و زمان افراد هم از دست میرود.

انواع مجازات

وکیل جرایم علیه امنیت کشور در کنار مفهوم جرم با مفهوم مجازات هم سر و کار دارد. از این رو باید در ادامه کمی هم با مفهوم مجازات سروکار داشته باشیم. درحقیقت شاید برای شما مجازات یک معنی بیشتر ندارد. اما وقتی بخواهید از مفاهیمی مانند تخفیف در مجازات و … بهره مند شوید آن جاست كه برایتان فرق بین مجازات تعزیری و حدی مهم می شود. حال می خواهیم بدانیم كه آیا وکیل جرایم علیه امنیت کشور می تواند برای موکل خود درخواست هایی مانند درخواست تخفیف مجازات داشته باشد؟ به بیان ساده تر می خواهیم بدانیم وکیل جرایم علیه امنیت کشور با کدام دسته از مجازات ها سر و کار دارد.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور به خوبی می داند كه مجازات در قانون ایران به دو بخش تعزیری و حدی تقسیم می شود. مجازات حدی به آن دسته از مجازات ها گفته می شود كه توسط اسلام و شرع مشخص شده است. به بیان ساده تر قوانین ایران عمدتا بر اساس اسلام نوشته شده است. این سخن بدین معنی است كه بعضی از جرائم و مجازات ها توسط اسلام تعیین شده است. این دسته از مجازات ها را مجازات های حدی می گوییم. این مجازات ها به نحوی است كه امکان تغییر آن ها نه برای قانونگذار و نه برای هیچ فرد دیگری وجود ندارد. به بیان ساده تر در مجازات های حدی امکان هیچ تغییری در هیچ شرایطی وجود ندارد و عین همان باید توسط مجری اجرا شود. مانند ۸۰ ضربه شلاق در جرم شرب خمر.

اما در مجازات های تعزیری داستان به نوعی دیگر رقم می خورد. مجازات های تعزیری مجازات هایی می باشند كه توسط قانون گذار و بنا بر شرایط فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت جرم، شرایط دوران، شدت جرم و … تعیین می شود. این مجازات ها معمولا به صورت محدوده ای تعیین می شود. مثلا برای یک جرم مجازات تعزیری حبس سه تا شش ماه در نظر گرفته می شود. مهمترین فاکتوری كه مجازات های تعزیری دارند این است كه این مجازات ها قابل تقلیل یا تخفیف می باشند. یعنی قانون گذار این اجازه را به مجریان قانون و دادگاه ها داده است تا در شرایط خاص و مشخص نسبت به تخفیف آن اقدام کنند. حوزه کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور به نوعی است كه هم با مجازات های حدی و هم با مجازات های تعزیری سر و کار دارد و این مهمترین ویژگی این دسته از وکلا محسوب می شود.

اهمیت امنیت در جامعه

امنیت در موقعیت های زمانی و مکانی مختلف تعاریف مختلفی به خود گرفته است. درحقیقت در زمانی امنیت به معنی حفظ جان از خطرات مختلف است. اما در دوره امروز امنیت اجتماعی بدین معنی است كه یک جامعه بتواند بر اساس اهدافی كه دارد پیش برود و چیزی مانع این پیشرفت نشود. پس اختلال در امنیت لزوما به معنی ایجاد ناامنی و آشوب نیست. درحقیقت هر اقدامی كه موجب شود نظام جامعه به خطر می افتد و موجب شود جامعه از مسیر اصلی خود منحرف شود می تواند به عنوان مخل امنیت شناسایی شود.

از این رو امنیت برای هر جامعه ای بر اساس اهداف و ارکان های آن جامعه تعریف می شود. در ایران چند رکن بسیار مهم وجود دارد. مهمترین این ارکان خود نظام جمهوری اسلامی است. درحقیقت این نظام مهمترین رکن جامعه را تشکیل داده است. پس هر نوع شایعه پراکنی علیه آن و یا هر اقدامی علیه این نظام كه موجب تضعیف آن شود به عنوان مخل امنیت عمومی در نظر گرفته می شود. پس اهمیت کارکرد وکیل جرایم علیه امنیت کشور در این است كه اولا بتواند بر اساس اهداف و ارکان جامعه امنیت را به درستی تعریف کند، سپس بر اساس این تعریف نشان دهد كه آیا فعل صورت گرفته توسط موکل او به عنوان یک جرم علیه امنیت عمومی شناخته می شود یا خیر. نکته ای كه باید به آن توجه داشته باشید این است كه اهمیت این جرایم برای حاکمیت بسیار بالاست و همین موضوع یکی از مهمترین سختی های کار وکیل جرایم علیه امنیت کشور محسوب می شود. درحقیقت وکیل جرایم علیه امنیت کشور باید از موکل خود در برابر کنندگان حاکمیت و مدعی العموم دفاع کند و این کاری نیست كه به سادگی امکان پذیر باشد.

پرونده های سرقت

سرقت عبارت از ربودن مال متعلق به غیر است. سرقت اگر دارای تمام شرایط زیر باشد باعث حد است: شیء مسروق شرعاً مالیت داشته باشد. مال مسروق در حرز باشد. سارق هتک حرز کند. سارق مال را از حرز خارج کند. هتک حرز و سرقت مخفیانه باشد. سارق پدر یا جد پدری صاحب مال نباشد. ارزش مال مسروق در زمان اخراج از حرز، معادل چهار و نیم نخود طلای مسکوک باشد. مال مسروق از اموال دولتی یا عمومی، وقف عام و یا وقف بر جهات عامه نباشد. سرقت در زمان قحطی صورت نگیرد. صاحب مال از سارق نزد مرجع قضایی شکایت کند. صاحب مال قبل از اثبات سرقت سارق را نبخشد. مال مسروق قبل از اثبات سرقت تحت ید مالک قرار نگیرد. مال مسروق قبل از اثبات جرم به ملکیت سارق در نیاید. مال مسروق از اموال سرقت شده یا مغصوب نباشد. حرز عبارت از مکان مناسبی است كه مال عرفاً در آن از دستبرد محفوظ می ماند.

اگر مکان نگهداری مال از کسی غصب شده باشد، نسبت به وی و کسانی كه از طرف او حق دسترسی به آن مکان را دارند، حرز محسوب نمی شود. هتک حرز عبارت از نقض غیرمجاز حرز است كه از طریق تخریب دیوار یا بالارفتن از آن یا بازکردن یا شکستن قفل و امثال آن محقق می شود.

هرگاه کسی مال را توسط مجنون، طفل غیرممیز، حیوان یا هر وسیله بی اراده ای از حرز خارج کند مباشر محسوب می شود و اگر مباشر طفل ممیز باشد رفتار آمر حسب مورد مشمول یکی از سرقتهای تعزیری است. اگر مال در حرزهای متعدد باشد، ملاک، اخراج از بیرونی ترین حرز است.

ربایش مال به اندازه نصاب باید در یک سرقت انجام شود. هرگاه دو یا چند نفر به صورت مشترک مالی را بربایند باید سهم جداگانه هر کدام از آن ها به حد نصاب برسد. سرقت در صورت فقدان هر یک از شرایط باعث حد، حسب مورد مشمول یکی از سرقت های تعزیری است. هرگاه شریک یا صاحب حق، بیش از سهم خود، سرقت کند و مازاد بر سهم او به حد نصاب برسد، مستوجب حد است.

جریان دادرسی پرونده های بغی و افساد فی الارض

هر کس به صورت گسترده، مرتکب جنایت علیه همهت جسمانی افراد، جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن ها شود به گونه ای كه باعث اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به همهت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد و فحشا در حد وسیع شود مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می شود.

هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد و فحشا در حد وسیع و یا علم به موثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می شود.

ارتکاب گسترده جنایت علیه همهت جسمانی جنین به قصد نتیجه یا علم به تحقق آن، به گونه ای كه باعث ورود خسارت عمده به همهت جسمانی جنین ها یا مادران در حد وسیع شود، مشمول حکم ماده قانون مجازات اسلامی می شود.

هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد ایراد خسارت عمده در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می شود.

هر کس به هر عنوان به صورت گسترده دارو، مواد و وسایل سقط غیرقانونی جنین را فراهم و یا معاونت و مباشرت به سقط غیرقانونی جنین به صورت وسیع کند و یا در چرخه تجارت سقط جنین فعال و یا مؤثر باشد اگر مشمول حکم این ماده نباشد، علاوه بر مجازات تعزیری درجه دو، به پرداخت جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر عواید حاصل از ارتکاب جرم محکوم می شود.

اموال و وسایل حاصل از ارتکاب جرم مصادره شده و عواید آن به همراه جزای نقدی دریافتی، به حساب خزانه واریز شده و بعد از درج در بودجه سنواتی، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد تا در جهت درمان ناباروری هزینه شود.

گروهی كه در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران، قیام مسلحانه کند باغی محسوب می شود و در صورت استفاده از سلاح، اعضای آن به مجازات اعدام محکوم می گردند.

هرگاه اعضای گروه باغی، قبل از درگیری و استفاده از سلاح، دستگیر شوند، اگر سازمان و مرکزیت آن وجود داشته باشد به حبس تعزیری درجه سه و اگر سازمان و مرکزیت آن از بین رفته باشد به حبس تعزیری درجه پنج محکوم می شوند.

وکیل جرایم علیه امنیت کشور و پرونده های محاربه

محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آن ها است، به نحوی كه باعث ناامنی در محیط شود. هرگاه کسی با انگیزه شخصی به سوی یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد و عمل او جنبه عمومی نداشته باشد و هم کسی كه به روی مردم سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی باعث سلب امنیت نشود، محارب محسوب نمی شود.

فرد یا گروهی كه برای دفاع و مقابله با محاربان، دست به اسلحه ببرد محارب نیست. راهزنان، سارقان و قاچاقچیانی كه دست به سلاح ببرند و باعث سلب امنیت مردم و راهها شوند محاربند.حد محاربه یکی از چهار مجازات زیر است: اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ، نفی بلد.

انتخاب هر یک از امور چهارگانه مذکور در ماده قانونی به اختیار قاضی است. مدت نفی بلد در هر حال کمتر از یک سال نیست، در صورتی كه چه محارب بعد از دستگیری توبه کند و اگر توبه نکند همچنان در تبعید باقی می ماند. در نفی بلد، محارب باید تحت مراقبت قرار گیرد و با دیگران معاشرت، مراوده و رفت و آمد نداشته باشد.

ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی - بهترین وکیل کیفری را در اختیار دارد و آماده همکاری با شما و قبول پرونده های شما خواهد بود، درخواست خود را ثبت کنید تا به بهترین شکل، از طریق کارشناسان جزئیات بیشتر را دریافت کنید.

منتشر شده در 08 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: