مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل بیمه

وکیل بیمه وکیل پایه یک دادگستری است كه درباره امور مربوط به کلیه بیمه ها اطلاعات حقوقی و کیفری کامل داشته و به قوانین بیمه مسلط بوده و با تخصص کامل در این امور با تکیه بر قوانین بیمه و آرای وحدت رویه...

image

وکیل بیمه وکیل پایه یک دادگستری است كه درباره امور مربوط به کلیه بیمه ها اطلاعات حقوقی و کیفری کامل داشته و به قوانین بیمه مسلط بوده و با تخصص کامل در این امور با تکیه بر قوانین بیمه و آرای وحدت رویه مربوطه و قوانین حقوقی و کیفری مرتبط می­تواند در دعاوی فوق، پیروز بوده و ساوا اپ از دادگاه های صالح دریافت کند.

برای ثبت درخواست خود جهت وکالت توسط وکیل پایه یک دادگستری با ساوا اپ در ارتباط باشید، ساوا اپ با ارائه خدمات وکالت و امکان ثبت درخواست وکیل توسط شما به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین در تلاش است جهت برنده شدن شما در دعاوی مختلف با سرعت بالا قدم بردارد.

وکیل بیمه کیست و چه خصوصیاتی دارد ؟

از نظروکیل بیمه، شخصی كه با دریافت مبلغ معینی دربازه زمانی مشخص شخص طرف مقابل قرارداد را در در صورت وقوع حوادث معین كه منظور قرارداد می­باشد تحت پوشش قرار داده و در صورت بروز خسارت زیان بیمه شده را پرداخت می­کند را قرار داد بیمه می گویند. با توجه به اینكه طرفین قرارداد بیمه تعهد می­کنند نسبت به شرایط قرارداد بیمه پایبند باشند، بیمه عقدی عهدی محسوب می­شود و همینطور برای انعقاد یک عقد بیمه لازم نیست طرفین تشریفات خاص و آمره­ای را دنبال کنند و فقط می­بایست طبق قواعد اصولی قراردادها و البته بعد از گرفتن مجوزهای لازم از طرف قانون گذار توسط بیمه گر، قرارداد را فیمابین طرفین منعقد کنند در نتیجه عقد بیمه یک عقد رضایی بوده و با رضایت دو طرف منعقد می شود.

  1. عقد بیمه یک عقد لازم می­باشد: یعنی یکی از طرفین نمی­تواند به تنهایی هر وقت كه بخواهد عقد را به تنهایی فسخ کند و یا اینكه بعد از فوت یک طرف، عقد باطل شود حتی مواردی مانند بیمه عمر وجود دارد كه بعد از فوت بیمه شده تعهدات شرکت بیمه آغاز می­شود.
  2. عقد یبمه عقدی مستمر و الحاقی می­باشد: مستمر و الحاقی بودن بدین معنا می­باشد كه باید حتما برای عقد بیمه زمان مشخص در نظر گرفته شود و طرفین باید بدانند كه تا چه زمانی ملزم به انجام تعهدات داخل قرار داد می­باشند.
  3. عقد بیمه جزء عقود معوض می­باشد: بدین معنی كه طرفین در قبال تعهد یکدیگر باید عوضی بدهند ؛ بطور مثال بیمه گر تعهد می­کند در برابر دریافت مبلغ معینی كه بیمه گذار پرداخت می کند در بازه زمانی مشخص، در صورت بروز خسارات احتمالی، خسارات پیش آمده را جبران کند. البته باید توجه کرد كه خسارات مذکور الزاما باید احتمالی باشد نه عمدی.

وکیل بیمه اموال

بیمه اموال در ارتباط با اموال اشخاص است همچون بیمه آتش سوزی، بیمه خودرو، بیمه باربری و بیمه مهندسی و… می­باشد كه به صورت مستقیم با اموال اشخاص در ارتباط است.

انواع بیمه خودرو:

به صورت کلی در قانون ایران دو نوع بیمه برای خوردو وجود دارد نوع اول بیمه شخص ثالث می باشد. این نوع بیمه جنبه اجباری داشته و دارندگاه خودرو الزاما باید خودرو خود را بیمه شخص ثالث کنند. نوع دوم بیمه، بیمه بدنه نام دارد كه دارندگاه خوردو می­توانند در صورت نیاز خود و به صورت اختیاری این نوع بیمه را انجام دهند.

در بیمه شخص ثالث بیمه گر خسارت هایی كه خودرو بیمه شده به اشخاص و سایر خودروها وارد کند را پرداخت می­کند ولی در بیمه بدنه خساراتی كه به خودرو بیمه شده وارد شود و مقصر خود بیمه کننده یا راننده باشد جبران می­شود و یا در مواردی كه خودرو سرقت شده باشد و یا اینكه خسارت زننده معلوم نباشد بیمه گر جبران خسارت می­کند.

دایره شمول بیمه نامه شخص ثالث در پرداخت خسارات مالی و جانی و دیه :

مطابق ماده یک قانون بیمه اجباری خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث به دو صورت می­باشد.

منظور از شخص ثالث هر شخصی است كه به سبب حوادث موضوع این قانون دچار خسارت بدنی و یا مالی شود. مبنای محاسبه میزان خسارات قابل پرداخت به راننده مسبب حادثه معادل دیه فوت یا دیه و یا ارش جرح در فرض ورود خسارت بدنی به مرد مسلمان در ماه غیرحرام و هزینه معالجه آن می­باشد.

اخذ خسارت از بیمه در تصادفات رانندگی

وکیل بیمه اشخاص

بیمه اشخاص: این نوع بیمه درباره اشخاص می­باشد، در این گروه از بیمه ها اشخاص خود را بیمه می­کنند تا در قبال هزینه­هایی كه پرداخت می­کنند امکاناتی را برخوردار باشند. بطور مثال در صورتی كه جان و یا سلامت بیمه شده به خطر بیفتد بتوانند از این نوع بیمه ها کمک بگیرند این گروه از بیمه انواع مختلفی دارد، مهمترین آن ها بیمه عمر، درمان و حادثه می­باشد.

  1. بیمه عمر: در این نوع بیمه، بیمه شده به پرداخت مبلغ معینی كه در قرارداد معین می­شود به مدت طولانی كه حتی بعد از فوت هم از آن استفاده می شود و طبق قرارداد مبلغ معینی به وراث بیمه شده و یا هر شخصی كه در قرارداد بیمه مشخص شده است پرداخت می­شود.
  2. بیمه حادثه: بیمه حادثه به این معنا می­باشد كه شخص متقاضی خود و یا محل کار و یا پروژه و… را بیمه می­کند كه اگر حادثه­ای برای موارد فوق اتفاق بیفتد بیمه طرف قرارداد هزینه های فوق را پرداخت و جبران ضرر کند.
  3. بیمه درمان: بیمه درمان فقط برای پرداخت هزینه های درمان بیماری های پیش­آمده می­باشد كه می­توان در این خصوص به بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت اشاره کرد.

وکیل بیمه در موسسه حقوقی وکلای ساوا اپ

موسسه حقوقی وکلای ساوا اپ مفتخر است با همکاری اساتید و وکلای پایه یک حمایت تخصصی خود را از موکلین خود در امور بیمه و پرونده های مربوط به آن اعلام می دارد. در روبرو ه با دعاوی بیمه پیشنهاد می شود قبل از هرگونه اقدامی از مشاوره های تخصصی وکلای پایه یک دادگستری و حرفه ای در امور بیمه بهره مند شوید.

ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی - بهترین وکیل کیفری را در اختیار دارد و آماده همکاری با شما و قبول پرونده های شما خواهد بود، درخواست خود را ثبت کنید تا به بهترین شکل، از طریق کارشناسان جزئیات بیشتر را دریافت کنید.

منتشر شده در 08 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج
برچسب‌ها: وکیل بیمه

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: