مشاوره رایگان22522540 -021

مشتاقــــ شنیدنــــ صدایـــ شما هستیمـــ ...

خدمات ساوا را می توانید از این قسمت انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا، ما تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد.

بانک قوانین

دیکشنری حقوقی

ترمینولوژی حقوقی

وکیل اجرای احکام

وکالت صرفا به مرحله طرح دعوا و دفاع از پرونده در مقابل مقام قضایی محدود نمی شود بلكه تمام مراحل اجرای عدالت، از زمان طرح شکایت در کلانتری یا دادسرا و اجرای احکام را دربرمی گیرد...

image

 

وکیل اجرای احکام کیست؟

 

وکالت صرفا به مرحله طرح دعوا و دفاع از پرونده در مقابل مقام قضایی محدود نمی شود بلكه تمام مراحل اجرای عدالت، از زمان طرح شکایت در کلانتری یا دادسرا و اجرای احکام را دربرمی گیرد. شما می توانید به عنوان یک موکل به وکیل خود، وکالت تام دهید و از حضور در تمام مراحل فوق معاف شوید اما باتوجه به اینكه وکالت در دنیای امروز به یک امر تخصصی تبدیل شده است برای اجرای حکم صادره از دادگاه باید به یک وکیل حقوقی مراجعه کنید.

 

 

برای ثبت درخواست خود جهت وکالت توسط وکیل پایه یک دادگستری با ساوا اپ در ارتباط باشید، ساوا اپ با ارائه خدمات وکالت و امکان ثبت درخواست وکیل توسط شما به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین در تلاش است جهت برنده شدن شما در دعاوی مختلف با سرعت بالا قدم بردارد.

وکیل حرفه ای اجرای احکام

صدور حکم از اهمیت بسیار زیادی برای دستگاه قضایی برخوردار است اما بدون سیستم اجرایی ارزش خود را از دست می دهد. درحقیقت عدالت زمانی برقرار می شود كه احکام صادره از دادگاه ها به مرحله اجرا برسند. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود كه بدانید اجرای حکم در صورتی امکان پذیر است كه خواهان یا شاکی اجرای حکم را از دادگاه درخواست کند. اجرای احکام باتوجه به نوع پرونده و محل صدور حکم به دو نوع اجرای احکام مدنی و اجرای احکام کیفری تقسیم می شوند.

شرایط اجرای احکام

تفاوتی ندارد كه حکم صادره از دادگاه مدنی باشد یا دادگاه کیفری! در هر صورت لازم است تا شرایط ذیل پیش از اجرای حکم ایجاد شوند در غیر این صورت، اجرای احکام امکان پذیر نخواهد بود. این شرایط عبارت هستند از:

درباره درخواست اجرای حکم باید این نکته را متذکر شوید كه شاکی یا خواهان صرفا می تواند نسبت به جنبه خصوصی درخواست اجرای احکام دهد و بررسی جنبه عمومی و اجرای حکم درباره این بخش از پرونده ها بر عهده دستگاه قضایی است.

نحوه اجرای احکام کیفری و مدنی

اجرای احکام کیفری تحت نظر دادستان انجام می شود و در این خصوص باید به تعداد کافی دادورز در دادسرای هر منطقه وجود داشته باشد. در دادسرا یک قاضی جهت اداره امور مراحل اجرا فعالیت می کند اما در صورتی كه در رای صادر شده احتیاج به توضیح و تفسیر و تغییر باشد به عهده دادگاه صالح خواهد بود و از حیطه اختیارات قاضی اجرای احکام کیفری خارج است. اجرای احکام مدنی یک مرحله طولانی از نظر صرف زمان و انجام دستورات و استعلامات عدیده و همینطور ابلاغ و انجام کارشناسی و مزایده های چندمرحله ای است كه نیازمند پیگیری می باشد.

شما در این مرحله امکان دارد با هرکدام از مواردی همچون توقیف اموال، جلب اشخاص، رفع آثار، برگزاری مزایده، بازگرداندن اوضاع به وضع سابق و … روبرو شوید. واحد اجرای احکام مدنی در دادگستری ها قرار دارد و برای هر شعبه به تعداد مورد نیاز از قاضی اجرای احکام و دادورزها استفاده می کنند.

چرا باید به وکیل اجرای احکام مراجعه کرد؟

اجرای احکام یک مرحله مهم و حساس در دادرسی محسوب می شود با این حال به علت مشکلاتی كه به دنبال دارد تعداد زیادی ازوکلا از پذیرش چنین پرونده هایی خودداری می کنند. یکی از مهمترین عوامل موثر در در پرونده های اجرای احکام توسط وکلا، دردسرهای مربوط به اجرای حکم و همینطور ساعات نامناسبی است كه از حیث کاری برای آن ها در نظر گرفته می شود.

تعداد زیادی ازوکلا در زمان تنظیم قرارداد وکالت از درج وکالت در اجرای احکام خودداری می کنند به همین خاطر شما را تا زمان صدور حکم و قطعیت آن همراهی کرده و شما برای اجرای حکم موظف به انعقاد یک قرارداد جدید با عنوان وکالت در اجرای احکام خواهید بود.

البته این موضوع یک مسئله جدی نیست و شما باید در این زمینه به یک وکیل حرفه ای در اجرای احکام مراجعه کنید چرا كه وکلای حرفه ای در این زمینه از صبر و حوصله بسیار زیادی برخوردار بوده و همینطور از تبحر بالایی برای اجرای حکم مطابق با نتایج صادره برخوردار می باشند. هرچند امکان اجرای احکام بدون حضور وکیل هم وجود دارد اما باتوجه به رفت و آمدهای بسیار زیاد و دردسرهای فراوانی كه دارد بهترین گزینه انتخاب یک وکیل اجرای حکم خواهد بود.

انواع اجرای احکام

اجرای احکام به دو نوع اجرای احکام مدنی و اجرای احکام کیفری تقسیم می شود. هر یک از این دو نوع هم خود به شاخه های مختلفی دسته بندی می شوند كه به آن ها اشاره خواهیم کرد. اجرای احکام مدنی از جهت های مختلفی قابل تقسیم می باشد:

نوع اجرا

این تقسیم بندی اجرای احکام مدنی را به دو نوع اجرای احکام مدنی موقت و اجرای احکام مدنی کامل تقسیم می کند. اجرای احکام مدنی موقت، اجرای حکمی است كه تا به لحظه قطعیت آن صورت نیافته و قابل تجدید نظر و تغییر و اعتراض می باشد. البته این نکته مهم است كه به صورت کلی، احکام بعد از قطعی شدن اجرا شوند و بر این اساس، اجرای احکام مدنی موقت، استثنایی در این خصوص می باشد.

نوع مرجع

اجرای احکام مدنی من باب مرجع به دو نوع اجرای احکام مراجع عمومی و اجرای احکام مراجع اختصاصی مانند اجرای آرا مراجع حل اختلاف کار كه بر عهده اجرای احکام دادگستری خواهد بود.

محل صدور حکم

اجرای احکام مدنی از جهت محل صدور حکم به دو نوع اجرای احکام دادگاه داخلی و اجرای احکام دادگاه خارجی تقسیم می شود.

 

قواعد و شرایط کلی اجرای احکام

ابلاغ به محکوم علیه

احکام صادره از سوی دادگاه بعد از ابلاغ و اطلاع رسانی به محکوم علیه، وکیل و یا کننده قانونی او، اجرا خواهد شد.

تقاضای اجرای احکام

اجراییه برا اساس درخواست محکوم به صادر می شود. دادگاه هیچ گاه بدون درخواست محکوم له اقدام به اجرای حکم نخواهد کرد.

مشخص بودن و صراحت موضوع حکم

از موارد مهمی كه جهت صدور اجراییه برای اجرای احکام لازم و ضروری می باشد، صراحت متن و مشخص و معین بودن موضوع حکم است و حکمی كه در موضوع آن ابهام وجود داشته باشد، قابل اجرا نبوده و دادگاه صادره باید نسبت به رفع ابهام از رای صادره اقدام کند.

قطعیت

هیچ حکمی از احکام صادره دادگاه به اجرا گذاشته نخواهد شد مگر آن كه قطعیت آن ثابت شده باشد.

مراحل اجرای احکام

بعد از صدور اجراییه توسط دادگاه و اجرای آن توسط واحد اجرای احکام همان دادگاه، مدیر دفتر بعد از دریافت صدور اجراییه آن را به همراه گزارش لازم تقدیم دادگاه می کند. رییس دادگاه با توجه به درخواست و پیوست های آن اقدام به دستور صدور اجراییه می کند. همینطور مدیر دفتر دادگاه یا اجرا، اجراییه را بر روی برگ های مخصوصی به نام برگ اجراییه تنظیم می کند كه این اقدامات اولین قدم برای صدور اجراییه می باشد. بعد از آن نوبت به ابلاغ اجراییه خواهد رسید. مقررات ابلاغ اجراییه همچون مقررات آیین دادرسی مدنی است. اجراییه به محلی ابلاغ می شود كه در پرونده دادرسی، برگه ها به آن ابلاغ می شود. بعد از اتمام این مراحل، عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

نحوه اجرای احکام

اجرای حکم به وسیله دادورز در بخش اجرایی همان دادگاهی كه اجرائیه از آن شعبه صادر شده است، صورت می گیرد. البته بایستی دقت کرد كه تمام یا بخشی از عملیات اجرایی باید در حوزه دادگاه دیگری به عمل آید، مدیر اجرا، انجام عملیات مزبور را به بخش اجرا ارجاع می دهد.

چرا در موضوع اجرای احکام به یک وکیل دادگستری با تجربه نیاز داریم؟

درحقیقت وکالت یک حرفه بسیار تخصصی می باشد كه دارای ظرافت ها و نکات حقوقی است كه هر کسی به تنهایی قادر به انجام آن نیست و توانایی و مهارت در این موضوع نیازمند تجربه و تخصص می باشد كه درحقیقت همین معیار تفاوت اصلی بین یک وکیل دادگستری با تجربه و یک شخص است.

درباره موضوع اجرای احکام، داشتن یک وکیل اجرای احکام با تجربه و حرفه ای در این زمینه بسیار نتیجه بخش و تاثیر گذار خواهد بود. درباره موضوع اجرای احکام نکات و استثناها و تبصره های بسیاری در قانون آیین دادرسی مدنی وجود دارد كه تنها یک وکیل اجرای احکام حرفه ای و با تجربه از آن ها آگاهی داشته و با کمک مهارت ها و تجربیات بسیار خود می تواند جریان دادرسی را به نفع خود سازد.

پس می توان گفت كه شما در صورت اخذ وکیل اجرای احکام جهت پرونده اجرای احکام خود، درحقیقت شانس خود را در موفقیت در پرونده بسیار افزایش می دهید. وکیل اجرای احکام با تجربه، با تخصصی كه در موضوع اجرای احکام داشته و تسلط کامل كه به قوانین حوزه اجرای احکام دارد، می تواند به بهترین نحو پرونده اجرای احکام موکل خود را تا موفقیت هدایت کند. داشتن یک وکیل اجرای احکام حرفه ای و با تجربه، در تعداد زیادی ازپرونده ها بسیار کلیدی و حیاتی بوده و می تواند تعیین کننده رای قطعی دادگاه باشد.

چگونه کار خود را به بهترین وکیل اجرای احکام بسپاریم؟

بهترین وکلا برای شما کسانی می باشند كه تخصص در اجرای احکام دارند. برای انتخاب بهترین وکیل برای شما، شرایطی از جمله:

ساوا اپ جهت سهولت دسترسی شما به خدمات ما اقدام به طراحی اپلیکیشن تخصصی کرده که به کمک آن می توانید از مزیت هایی که برای شما درنظر گرفته ایم بهره مند شوید، کافیست آن را نصب کنید. برای دانلود کلیک کنید

وکیل اجرای احکام مدنی و وکالت در مرحله اجرا

برنده دعوا می تواند بعد از قطعیت یافتن حکم، راسا یا توسط وکیل دادگستری نسبت به تشکیل پرونده اجرای حکم مدنی خود اقدام کند. بهترین کار این است كه وکیل حرفه ای در امر اجرا در پرونده شما ورود کند. به ایشان، وکیل حرفه ای اجرای احکام مدنی گفته می شود.

همراهان عزیز یک نکته بسیار مهم را بدانید. مرحله اجرای احکام مدنی یک مرحله نسبتا طولانی است. چرا كه اموری مثل انجام دستورات و استعلامات عدیده و ابلاغ هر یک و انجام کارشناسی و مزایده های چند مرحله ای نیازمند صرف زمان هستند. پس نیاز به پیگیری های بسیار توسط وکیل اجرای احکام مدنی و همیاری و صبوری موکل دارد.

وکیل اجرای احکام مدنی در چند مرحله اجرا لازم است

پیشنهاد موسسه حقوقی ساوا اپ به شما عزیزان این است كه برای تمام مراحل دادرسی وکیل حرفه ای حقوقی یا کیفری بگیرید. وکالت در مراحل بدوی و تجدیدنظر بسیار مثمر ثمر خواهد بود. اما در صورتی كه به هر علتی تا زمان قطعیت حکم از دانش تخصص مهارت و تجربه وکیل حرفه ای استفاده نکرده اید، برای اجرای حکم خود حتما اقدام به اخذ وکیل جداگانه در مرحله اجرا تحت عنوان وکیل اجرای احکام مدنی کنید. یا در صورتی كه از ابتدا وکیل حقوقی یا وکیل کیفری دشاته اید، برای مرحله اجرا به وکیل دیگری وکالت بدهید. چرا كه وکیلی كه از ابتدای امر با اخذ یک وکالتنامه از شما دعوای حقوقی و یا دعوای کیفری مورد خواست را طرح می کند در عمل، به باعث فرسایش کاری و روند طولانی بعضی از پرونده ها، دچار رخوت کاری شده و به اصطلاح عامه، شما نیازمند به وکیل تازه نفس جهت به پایان رسانیدن عملیات اجرایی میباشید. نتیجه اجرای حکم را از ما بخواهید.

پیگیری عملی مرحله اجرای حکم

برای طی مراحل اجرا، کمتر وکیلی وکالت در مرحله اجرا را هم در وکالتنامه نخستین خویش درج می کند. اصولا برای وکالت در مرحله اجرای حکم و آغاز این مرحله مهم و نهایی، نیازمند اعطای وکالت مجدد به وکیل و عقد قرارداد جداگانه با وکیل اجرای احکام هستیم. موسسه ما این امتیاز را برای شما عزیزان در نظر گرفته است كه در صورتی كه از ابتدای پرونده از وکلای موسسه حقوقی ما همراه شما باشد، مرحله اجرای حکم مدنی هم توسط وکیل اجرای احکام مدنی انجام شود. کافی است با ما تماس بگیرید.

ساوا اپ، بهترین وکیل حقوقی - بهترین وکیل کیفری را در اختیار دارد و آماده همکاری با شما و قبول پرونده های شما خواهد بود، درخواست خود را ثبت کنید تا به بهترین شکل، از طریق کارشناسان جزئیات بیشتر را دریافت کنید.

منتشر شده در 08 مرداد 1402
دسته‌ها: لندینگ پیج
برچسب‌ها: وکیل اجرای احکام

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر راجع به این موضوع
مشاوران حقوقی آنلاین و رایگان ساوا شبانه روز در کنار شما هستند

مشاوره حقوقی آنلاین درخواست وکیل رایگان
Generic placeholder image
پرسش:

Generic placeholder image
پاسخ: